Dla urozmaicenia rozgrywki, SMITE zawiera kilka trybów gry przedstawionych poniżej 😀 :
Arena
W trybie Areny występują przeciwko sobie 5 osobowe drużyny z ilością 500 punktów. Zadaniem drużyny jest zredukowanie punktów drużyny przeciwnej do zera. Można to zrobić na 3 sposoby:
1. Zabicie wrogiego boga redukuje 5 punktów.
2. Zabicie wrogiego miniona redukuje 1 punkt.
3. Doprowadzenie sojuszniczego miniona do portalu przeciwnika również redukuje 1 punkt.
Na Arenie znajdują się 2 portale oraz po 2 obozowiska many, szybkości i ataku. Nie ma podziału na alejki.
Podbój
Podbój to tryb, w którym 5 osobowe drużyny, których zadaniem jest zniszczenie przeciwnego tytana. Mapa jest podzielona na 3 alejki i 2 obszary dżungli z obozami z buffami do many, szybkości i ataku oraz obozy Złotej Harpii (której zabicie przynosi ogromne przychody złota) i Olbrzyma (którego zabicie podwyższa wszystkie statystyki na 4 minuty). Na każdej alejce znajdują się po 2 wieże i 1 feniks. Aby zaatakować tytana trzeba zniszczyć co najmniej 1 feniksa.
Potyczka
Potyczka to jedyny tryb, w którym występują 3 osobowe drużyny. Zadanie drużyn jest takie samo jak w trybie podboju, lecz jest to jego ,,krótsza” wersja. Znajduje się tu tylko jedna aleja z 1 wieżą i 1 feniksem. Jest też 1 obóz ataku, 2 obozy many oraz Olbrzym.
Szturm
Tryb szturmu wygląda podobnie jak tryb potyczki, jednak 5 osobowe drużyny walczą na linii na której są 2 wieże i nie ma dżungli. Jedyne czym różni się od reszty trybów jest to, że gracz nie wybiera bohatera. Bohater jest mu przydzielany losowo przez komputer.
Oblężenie
Oblężenie to tryb, w którym walczą 4 osobowe drużyny. Zadaniem drużyny jest zniszczenie tytana przeciwników. Drużyna może przywołać machinę oblężniczą gdy zdobędzie 100 punktów lub zabije stwora znajdującego się w centrum mapy. Punkty można zdobyć zabijając wrogiego boga lub neutralnego potwora z dżungli (5 pkt.) oraz zabijając wrogiego miniona (1 pkt.). Mapa oblężenia zawiera 2 aleje z 2 wieżami i 1 feniksem na każdej, dżunglę z 4 obozami many, 2 obozami ataku i szybkości oraz neutralnego potwora na środku mapy.
Konflikt
Konflikt to tryb, w którym 5 osobowe drużyny ścierają się na 2 alejach z 1 wieżą i 1 feniksem na każdej. Na środku znajduje się obóz z buffem do ataku, a po bokach obozy many oraz obozy Złotej Harpii i Olbrzyma.